ARTIKEL 2 : Prijs voor tickets en abonnementen - Geen terugbetaling
1. De directie behoudt zich het recht voor om haar prijzen te allen tijde te wijzigen, zonder afbreuk te doen aan de geldigheid van de tickets/abonnementen/speedy passen die vóór deze wijziging werden aangekocht.
2. De prijs voor tickets en abonnementen hangt af van de omstandigheden met betrekking tot de exploitatie van het attractiepark en de weersomstandigheden, die er onvermijdelijk toe leiden dat de attracties en andere aangeboden diensten tijdelijk geheel of gedeeltelijk ontoegankelijk zijn.
3. Voor zover mogelijk zorgt de directie ervoor dat de bezoekers op de hoogte worden gehouden van de verstoringen van de activiteiten van het Park die onder haar controle vallen, door de agenda op de Walibi Belgium-website regelmatig bij te werken.
4. Aangezien het enige doel van deze informatievoorziening erin bestaat het ongemak dat Parkgebruikers kunnen ondervinden zoveel mogelijk te beperken, kan dit op geen enkele wijze worden geïnterpreteerd als een aanvaarding door de directie om enige prijsverlaging toe te kennen op verkochte tickets/abonnementen voor verstoringen die niet op de agenda van het Park zijn vermeld.
5. Ongeacht de wijze van verwerving worden tickets, abonnementen en speedy passen die toegang geven tot het Park en de parking niet ingeruild of terugbetaald, noch geheel noch gedeeltelijk.
Het speelt in dit opzicht geen rol dat:
- het ticket/het abonnement/de speedy pass nauwelijks werd gebruikt of niet meer kan worden gebruikt voor de verwerver ervan;
- alle of een deel van de attracties van het Park tijdens de geldigheidsduur van het toegangsbewijs ontoegankelijk zijn of zijn geweest, om meteorologische redenen of redenen die verband houden met de exploitatie van het Park (pannes van attracties, beveiligingsproblemen, onderhoud of renovatie ervan, restauratiewerkzaamheden, installatie van nieuwe attracties, enz.), omstandigheden die onder geen beding met gevallen van overmacht kunnen worden gelijkgesteld.
6. Ook in geval van overmacht in de zin van de wet is de verplichting van WALIBI beperkt tot het aanbieden aan de bezoeker van een nieuwe datum voor het gebruik van zijn toegangsbewijs dat beïnvloed is door het geval van overmacht.
7. Persoonlijke bezittingen - verloren/gevonden voorwerpen
Elke bezoeker is verantwoordelijk voor zijn of haar persoonlijke bezittingen.
Er staan betalende kluisjes ter beschikking van de bezoekers bij de ingang van het park.
De aansprakelijkheid van de directie voor verlies, diefstal of beschadiging van voorwerpen in het park is alleen beperkt tot het toezicht op deze kluisjes.
In sommige attracties zijn er kluisjes beschikbaar voor bezoekers. Ze zijn niet beveiligd en worden niet bewaakt door het personeel van het park. Het plaatsen van objecten in deze kluisjes, op de perrons of bij de uitgangen van attracties is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de deponerende bezoeker (ook als het personeel van het park verplicht is het object op een andere locatie te plaatsen dan door de bezoeker is gekozen).
De directie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verdwijning, verlies, beschadiging of diefstal van de genoemde voorwerpen.
Elke bezoeker die in een attractie zijn persoonlijke voorwerpen (telefoon, horloge, bril, sleutels...) meeneemt, doet dat op eigen verantwoordelijkheid. De directie en het personeel van het park kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor wat er met deze voorwerpen kan gebeuren. De toegang tot het gebied onder de attracties is strikt verboden voor bezoekers. Elke bezoeker die een specifieke zoekopdracht wil laten uitvoeren naar een verloren voorwerp (telefoon, autosleutels, enz.) moet de kosten van deze zoekopdracht, een vast bedrag van € 145,00 inclusief BTW, vooraf betalen aan de kassa van het park. Deze specifieke zoekactie, die wordt uitgevoerd door twee medewerkers gedurende maximaal één uur, vindt plaats tijdens de sluitingsuren van het park, afhankelijk van het beschikbare personeel. Het resultaat van de zoekactie kan op geen enkele manier gegarandeerd worden. De vaste zoekkosten worden in geen geval terugbetaald.
Formulieren voor het melden van verlies of diefstal zijn verkrijgbaar bij de informatiebalie bij de ingang van het park en in Aqualibi.
Gevonden voorwerpen die aan de infobalie worden bezorgd, worden er vijftien dagen lang bewaard. Daarna worden ze aan de stad Waver overgedragen.